druk druk in Queenstown...

19 november 2008 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Eindelijk weereen bericht van ons! Het spijt ons dat we zo lang niks van ons laten hebbenlaten horen, maar we hadden het dan ook zo druk! Nadat we met al ons hebben enhouwen uit Twizel vertrokken hebben we ongeveer een weekje in de homy geslapen.Dit bracht veel herinneringen naar boven van al onze avonturen die we in dehomy beleefd hebben. Snoef vond het allemaal prachtig, aangezien dekampeerplekjes waar we sliepen voor haar ware speeltuinen waren. Het zoeken vaneen huis ging minder voorspoedig dan we gehoopt hadden, 50 telefoontjes latervonden we eindelijk een huisbaas die akkoord ging met een hond in huis. Hetbleek dan ook een erg relaxte huisbaas te zijn. Uiteindelijk hebben we drieweken bij Glen in huis gewoond. We hadden het hier eigenlijk best naar ons zin,maar we wisten van te voren al dat we hier maar drie weken zouden wonen. Wemoesten namelijk even wachten tot ons droomhuis beschikbaar kwam. Ondertussenzitten we nu alweer twee weken in ons nieuwe huisje. Genieten is dat; eindelijkgeen huisgenoten meer! Dit huis kwam zonder meubels, dus we zijn sinds deafgelopen twee weken vaste klanten bij het leger des heils. En op zaterdag gaatbij ons de wekker super vroeg om alle garage uitverkopen af te gaan. Toch mooihoe je voor weinig je huis in kan richten.

Ondanks al ditgoede nieuws hebben we ook een vervelend bericht. De homy is niet langer onderons. Twee weken geleden hebben we afscheid van haar moeten nemen. Zoals jullieje wel kunnen voorstellen ging dit ons erg aan het hart. De afgelopen 9 maandenwas de Homy er altijd bij en hebben we veel avonturen aan haar te danken.Echter hier in Queenstown kwam de homy niet meer tot haar recht en hebben wijingezien dat wij iemand anders blijer konden maken met de kwaliteiten van dehomy dan onszelf. Dus tegenwoordig reist Yvonne (een Duitse) met haar moeder inonze homy door Nieuw Zeeland. Nu kun je in Nieuw Zeeland natuurlijk niet levenzonder auto, dus wij hebben er een station wagon voor terug genomen van Regina(ook een Duitse). Nu rijden we dus in een Toyota Carolla.

Qua werk hebbenwe het goed geregeld. Toine heeft het erg naar zijn zin als canyoning gids. Hijgeeft klanten vanover de hele wereld (maar toch vooral Groot-Britannie) eenspectaculaire ervaring in de canyon. Zijn collega’s zijn erg gezellig. Daar benik ook al achter. Stu gaf een feestje met Halloween, zie foto’s van Toine en ikals zombies. Gelukkig kwam iedereen verkleed… Maar Toine en ik waren toch welmet nadruk de lelijkste gasten van de avond. Michi komt hier regelmatig over devloer. Laatst waren we echter bij haar thuis en leerde haar huisgenoot (eenprofessionele kok) ons hoe je gnochi maakt. Voor wie nog nooit van gnochigehoord heeft, het is een combinatie van aardappel en pasta. Dat was flinksmullen! Ik heb een baantje gevonden hier om de hoek in een klein koffietentje.Hier sta ik de hele dag cappuccino’s en espresso’s te maken. Een helevooruitgang vergeleken bij het de hele dag wc’s schrobben moet ik zeggen. Veelvaste klanten waarmee ik steeds meer gezelligs heb. Een vaste klant, George,komt twee keer per dag ‘s morgens voor een tosti en aan het eind van de dagvoor een stukje pizza. Hij is ergens in de tachtig. En elke dag heeft hij weeren vraag voor mij bedacht. Hij had een grote schapen boerderij hier in de buurten is meerdere malen naar Zuid Afrika geweest om te kijken hoe de ZuidAfrikanen hun wol verhandelen. George en ik hebben dus genoeg om over te pratenals het ’s middags even rustig is.

Zoals jullie duskunnen lezen gaat hier alles goed. Vandaag stappen Bart en Vreny in hetvliegtuig naar Nieuw Zeeland. Als zij in Christchurch aan zijn gekomen zoekenze naar een busje en komen ze gelijk onze kant op. We hebben dus alvastafgesproken dat we Sinterklaas met elkaar zullen gaan vieren. Hoe dat er hieraan deze kant van de wereld uit zal zien weet ik niet zo goed, misschien in devorm van een BBQ aan het meer, maar het is in ieder geval super om hen zo snelte gaan zien.

Ik hoop dat hetbij jullie ook allemaal lekker gaat. Wij wensen jullie veel plezier met deSint! En laat vooral eens even horen wat er bij jullie allemaal speelt.

Veel lievegroeten van ons;

Toine, Eva enSnoef.

1. Marleen:
    Lieve Eef,
    Wat een verhalen zeg... echt als ik dat lees vraag ik me af waarom ik nog hier zit! In Nederland alles zijn gangetje... ben steeds meer aan de Noord-hollanders gewend :) Haarlem is ook leuke stad.
    Geniet van je huisje... luxe he dat alles eigen is en niet hoeft te delen!
    Tot horens en blijf zo genieten!
    Liefs Marleen
  2. Sandra:
    Hey Eef,

Thnx voor je berichtje op mn blog. Ben aangekomen en het is inderdaad echt super hier. Wat een ongelofelijk lieve mensen allemaal. Eureka was super positief over je en ik moest je vooral de groeten doen!

Goed om te horen dat het ook lekker gaat met jullie daar..

Liefs
  3. Maaike:
    19 november 2008
    jaja, tegenwoordig krijg je alleen nog berichtjes van de Maaike S :D Na een overtuigend pleidooi van je moeder op ome Kees zn verjaardag, durf ik m niet eens meer niet neer te zetten ;)

Wat hebben jullie weer een top verhalen joh! en wat is Snoef gegroeid!!! Super!
    Uiteraard gaat hier alles zn gangetje (wat een verrassing) Sinterklaas is nog steeds die oude man met een baard en paard...(ghegeh, dat rijmt) en Bergen staat nog steeds overeind (over Egmond weet ik niet cker na de familliedag ;))

Hoop dat jullie het gezellig krijgen met de Nieuw Zeelandse Sint en laat me vooral weten of die toevallig een boek heeft waar mijn naam niet instaat... valt er bij hem misschien nog wat te halen ;)
  4. Truus:
    19 november 2008
    Hi Eva; ( en Toine en Snoef)
    Nog 2 daagjes slapen en dan wordt je 25 !!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD en veel geluk en alles wat je nog meer wenst voor je komende levensjaar. Maak er een gezellig feestje van !!!
    Leuk weer wat nieuwe foto's van de car en jullie huis!!Maria was ook coffeespecialist bij de Coffee company en kon toen als een echte BARISTA afzwaaien.
    Ze werkt nu op t Rio, op de administratie, gezellig! Sarah is druk met een buitenland minor / studie, werk of stage te bedenken.
    De pepernoten liggen hier al op tafel, met Sint Maarten hadden we niet zo veel kinderen aan de deur, diverse groepen met heeel veel kinderen tegelijk.
    Zo ik ben bij even op t werk (op mijn vrije dag) op internet te kunnen, thuis ligt de pc nog plat.

Eva en Toine, veel liefs van Truus Maria en Sarah.
  5. René:
    19 november 2008
    Goed te lezen dat het jullie goed gaat. "eindelijk een eigen huis"! En leuk jullie belevenissen te kunnen volgen via de reislogger. We hebben vandaag gedag gezegd aan Bart & Vrenie, Wat niet makkelijk was best wel emotioneel. Maar we zijn er gerust op dat ze door jullie warm ontvangen worden. En Eva van harte gefeliciteerd en 'n fije dag.
    Groet Joke & Rene
  6. René:
    19 november 2008
    Lieve Bart & Vreny, na zo'n emotioneel gedag zeggen is het toch zo ver dat jullie "los zijn" vanaf 12.30 uur Europese tijd. Geweldig dat jullie deze stap zetten om de droom te verwezenlijken. Uitgaande van een warm onthaal door jullie vrienden Toine & Eva, kan er geen betere start voorstelbaar zijn in een nieuw vreemd land. Hopelijk een goede reis gehad en nu ff bijkomen. Heel veel suc6 knuffel Joke & René.
  7. Wil:
    19 november 2008
    Wat een prachtig uitzicht hebben jullie toch maar weer. En vooral nu het daar steeds mooier weer gaat worden is het genieten op jullie stekkie. Wij verwachten de eerste sneeuw, dat is even anders.Een collega van mij is op dit moment een reis door Nieuw Zeeland aan het maken. Dus ik zal wel prachtige beelden te zien krijgen als ze weer terug is. Ik ken al een beetje het landschap door jullie foto's.
    Met mij gaat het steeds beter en ben eigenlijk best druk met allerhande dingen. Een van die dingen is beelden maken van klei e/o hout. daar kan ik echt m'n "ei" in kwijt. Ik zal wel eens een foto sturen.
    Vrijdag wordt jij Eva 25 jaar. Jeetje dat meisje van de camping(Frankrijk)lijkt nu echt lang geleden.Maar ik zag toen al dat jij zo gemakkelijk 'de wereld'in stapte. Nu doe je dat letterlijk en dat vind ik echt fantastisch. Een hele gezellige verjaardag ik zal zeker aan je denken en een toast uitbrengen. Heel veel lieve groeten uit Egmond.Wil
  8. joke:
    20 november 2008
    En eh....dit berichtje hoort natuurlijk op de weblog van Bart en Vreny thuis....foutje
  9. joke:
    20 november 2008
    Eh...dit berichtje hoort natuurlijk op de weblog van Bart & Vreny thuis....foutje
  10. Gerda:
    Lieve Toine en Eef

ik smul weer van jullie verhaal,lees m wel tig keer.
    Eef vanharte met je verjaardag,eigenlijk nogniet maar ook weer wel al jarig. een hele fijne dag.
    veel liefs van Gerda
  11. Marie Anne:
    Lieve Toine en Eva
    Na bijne een jaar eindelijk iets van de buurtjes van het Nachtegalenpad, als ik alles lees denk ik, die hebben het daar héééél erg naar hun zin. Voor vandaag van harte gefeliciteerd. Alles, wat jullie op papier met ons willen delen, lezen wij met plezier
    jan en marie anne
  12. Debby:
    Hey Toine & Eva
    Super leuk om jullie avonturen weer te lezen!! Fijn dat jullie een huis en een baan hebben.
    Eva, gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Liefs Debby
  13. Manja:
    Lieve lieve Eef!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Omdat ik niet zeker weet of mn smsje aan komt dacht ik ik doe t ook even zo!

Super om alle mooie verhalen te lezen!Hoop dat alles goed met jullie gaat! Zo te lezen hebben jullie je draai gevonden!

heeeeeeeeel veeel liefs voor jullie van Manja
  14. arend en truus:
    21 november 2008
    21 november 2008. Beste Eva en Toine ik heb jullie adres van Bert gekregen, zodat wij van afstand een beetje in jullie leven mee kunnen kijken.En het is de moeite waard.Blijf gezond dat is wel het allerbelangrijkste en geniet er maar van.Eva nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Truus en Arend
  15. elise:
    22 november 2008
    Hoi Lieve inmiddels 25 jarige Eef!
    Oeps een dag te laat! (ik schaam me diep...) Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een super dagje hebt gehad...en dat alles nog steeds super goed en leuk is (aan de verhalen te lezen in ieder geval wel!)
    Ik heb afgelopen donderdag met Mirjam afgesproken was heel leuk haar weer te zien..we hadden het er nog over dat je vrijdag jarig was..dus ik wist het wel! Nou Groetjes aan Toine!
    Heel veel liefs en groetjes van Elies, ook van jurrie en familie
  16. Renee:
    24 november 2008
    Haai!!!

Ooh, eef veel te laat maar evengoed gemeend. Van harte!! Hoop dat je een lekker dagje heb gehad en goed verwend bent!
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Heerlijk om foto's te kijken waar jullie op staan, zijn we er toch een beetje bij!
    Wel jammer dat wij hier geen Halloween vieren, had jullie creatie graag van dichtbij willen zien!

Geniet lekker daar verder! Groetjes aan Bart en Vreny en veel plezier met z'n 4en!

Dikke kus
  17. Ilse:
    25 november 2008
    Lieve Toine en Eva,

Superleuk om weer eens een berichtje van jullie te krijgen en te lezen! En toffe fotos wederom! Was inderdaad weer een tijdje geleden...! Hebben jullie Bart en Vreny al gezien? Wat zal dat leuk zijn geweest!!!

Nou, en geniet maar lekker van de aankomende zomer daar, want hier is het berekoud!

Oh, en ik lees net dat je jarig bent geweest, Eva; GEFELI!!!!! Heb je lekker veel cadeautjes gehad????!!! Ik las trouwens ook je mailtje over Bobbi Bear; gaaf hoor! Jammer genoeg kan ik er niet naar toe, anders had ik het gedaan.

Tot het volgende berichtje;
    Liefs Ilse