Een hoop gebeurd...

9 januari 2010 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Het is een tijdje geleden dat we wat op de weblog hebben gezet. Dit heeft geleid tot een reeks van klachten van onze trouwe weblog lezers….. Deze is voor jullie:

Vrijdag hebben we jammer genoeg Bert, Petra en Tijs weer op het vliegtuig naar Nederland moeten zetten. De vier weken dat ze hier waren zijn omgevlogen. We hebben het heerlijk gehad! Ik heb ze gisteravond nog even aan de telefoon gehad en hoorde dat de reis goed verlopen was en dat ze nu in een wit Egmond zitten. Heel gek idee, aangezien het hier bij ons de afgelopen vier weken heerlijk zomerweer is geweest. Het was heel fijn om elkaar weer even zo dicht bij elkaar te hebben.

Sinds het laatste bericht is hier een heleboel gebeurd. Allereerst kwamen Vreny’s ouders op visite. Toine en ik hadden hen nog niet ontmoet, dus het was erg leuk om ze hier een beetje te leren kennen. Niet lang daarna kwam Felicia naar Nieuw Zeeland. Zij heeft 3 maanden in Dunedin gewoond en op haar weg van het vliegveld heeft ze bij ons geslapen. Nu moet ze van de week weer terug naar Nederland, dus komt ze nog een nachtje hier slapen. Gezellig! Vervolgens kwamen Geert (Toine’s broer) met Remco op visite. Wat was het goed om hem weer te zien en het was leuk om Remco een beetje beter te leren kennen. We besloten dat het niet normaal voelde (wat het is niet normaal dat hij even naar de andere kant van de wereld komt om ons te zien), maar dat het meteen weer heel vertrouwd voelde. Remco, Geert en Toine hebben met zijn drieetjes een hele gave reis door het Zuider eiland gemaakt. De uitdaging voor hen was om zoveel mogelijk avonturen in een kleine twee weken te proppen. Het is ze gelukt! Wat een geweldige trip is dat geweest.

Toen kwam helaas het moment van afscheid. Niet alleen gingen Geert en Remco weer terug naar Nederland, ook Bart en Vreny moesten naar huis. Dit was een erg verdrietig moment, aangezien ze het liefst hadden gebleven, maar het niet rond kregen met de immigratiedienst. Nu moeten wij ze missen, maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren…

Verder heeft Toine een hele leuke baan gevonden. Hij werkt bij Adrenalin Forest. Als je wilt weten wat dat precies inhoud kun je even op de website kijken; www.adrenalin-forest.co.nz Hij is aangenomen als manager en heeft het er erg naar zijn zin.

En ik ben nu druk bezig met mijn voorbereidingen voor mijn veldwerk in Zuid Afrika. 18 Februari vertrek ik naar Durban om daar 5 maanden onderzoek te doen. Ik kijk op tegen het afscheid dat ik van Toine moet nemen, maar ik heb wel heel veel zin om weer in Zuid Afrika te zijn.

Nu, dan zijn jullie weer een beetje bijgeroddeld.

Liefs, Toine en Eva

1. Peet en Joep:
    10 januari 2010
    Lieve Eef en Toine,
    Er is inderdaad heel veel gebeurd sinds jullie laatste bericht. Allemaal mooie dingen. Wat zullen jullie hebben genoten tijdens deze bijzondere feestdagen met Peet, Tijs en Bert. De foto's laten dat duidelijk zien. Wat een stoere familie!
    Heerlijk dat Toine een uitdagende nieuwe baan heeft!! Lieve Eef, heel veel succes met de voorbereidingen voor Zuid Afrika. Toine veel succes met je nieuwe baan.
    Dikke kus, Peet en Joep
  2. Truus:
    10 januari 2010
    Ha die Eva en Toine,

Blij met je berichtjes,, nou zge maar berichten wat een nieuws, Toine gefeliciteerd!!!!
    Jullie zien er stoer uit daar met z'n allen, genieten. Hoop dat jet het in Zuid Afrika goed naar je zin hebt en weer wennen kan daar !!!
    Vandaag wat op de schaatsbaan in Westzaan gekrabbeld, het was slechts ijs, maar met 6 x vallen heb ik de kop er weer af. Hoop op schaatsen volgende week ! Alle goed en Liefs Truus
  3. Jo:
    11 januari 2010
    Lieve eefie en toine,

En gelijk hebben jullie om je onverdeelde aandacht aan al dat gezellige bezoek te geven!Wat sportief en zongebruind gaan jullie door het leven, lekker hoor!
    Geloof of het niet,maar ik heb er net een mountainbike weekend opzitten in de bergen van murcia. Er bestaat geen beeldmateriaal van en dat is maar goed ook haha.kus!Jo
  4. Joke:
    12 januari 2010
    Hallo Lieve Eva en Toine,
    Wat veel bezoek en gezelligheid! dank je wel voor het verslag en de foto's. Wat heerlijk voor jullie maar ook moeilijk als iedereen weer weg gaat.

Vreny en Bart zijn hier als een gezellig echtpaar weer aanwezig! Afgelpen weekend stonden ze hier op de langlauf ski's in Spaarnwoude!

Voor Toine heel veel werkplezier!, te gek dat je zo'n geweldige baan hebt gevonden.
    Eva, heel veel succes met je onderzoek in Z Afrika!
    Hartelijke groet van Rene en Joke

Mijn e-mail adres is veranderd, willen jullie het veranderen?
  5. Sandra:
    12 januari 2010
    Leuk om weer een bericht van jullie te lezen en vooral ook om de foto's te zien!
    Goed dat jullie zo genoten hebben van het bezoek, zal wel heerlijk geweest zijn om je ouders en je broer weer om je heen te hebben gehad, Eef..

En nu weer op naar het volgende avontuur, Zuid Afrika.. Wil je dan nu foto's voor mij maken ;-)

Liefs,

San
  6. Marijke:
    16 januari 2010
    Dag Eva & Toine,
    Woww, ik heb erg genoten van jullie reisblog. Petra stuurde me de link door. Wat een leuke foto's van hun bezoek aan jullie. Als ik de foto's en de video's zie begrijp ik helemaal dat jullie het daar super naar je zin hebben.
    Henk & ik hebben rondom oud en nieuw in het zomerhuis in Egmond gewoond, waar het veel sneeuwde en het deze keer dus echte wintersport was. En... tsja, ik vind mijn Henk een echte bikkel omdat hij voor de tweede keer de nieuwjaarsduik gedaan heeft, maar als ik jullie video's dan zie....
    Eva en Toine, het ga jullie goed, dank voor het delen van jullie leven, ik heb jullie blog bij de favorieten gezet kijk dus zeker weer eens.
    groeten uit Zutphen van Marijke & Henk, doei, doei.
  7. Janneke:
    6 februari 2010
    Eindelijk de rust gevonden om ff bij te lezen en foto's te kijken. Weer leuke verhalen en beeldmateriaal!!
    Liefs uit Alkmaar!