Oxford

8 mei 2011 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Lieve Allemaal,

Toine heeft jullie al even bijgepraat. Maar ik zal nog even wat plaatje toevoegen. Zoals Toine al vertelde zit ik nu dus in Oxford. Het is hier ongelovelijk mooi. Overal staan prachtige oude gebouwen (rechtop). Ik denk dat iedereen Oxford een mooie stad vind. Maar als je vanuit post-earthquake Christchurch in Oxford terecht komt dan weet je echt even niet wat je overkomt.

Als aardbeving 'vluchtelingen' worden we door iedereen hier warm welkom geheten en goed verzorgt. Er is aan alles gedacht. Eten wordt er voor ons gekookt en zelfs onze kamers worden schoongemaakt. Wat een luxe. Het komt wel erg goed uit want er is hier zoveel te doen. Zie de foto's. Zo zijn er dagelijks interessante colleges, etentjes, feestjes, concerten.... Verder zijn hier eindeloos veel bibliotheken. En ik heb hier ook de kans om met allemaal specialisten in mijn onderzoeksgebied af te spreken. Deze professoren blijken super toegankelijk en erg behulpzaam.

In alle 'vrije' uurtjes probeer ik mijn veldwerk in Zuid Afrika voor te bereiden. Ik zou willen dat er meer uren in een dag zaten, want ik kom echt tijd te kort hier.

De groep studenten met wie ik hierheen gekomen ben kende ik nog niet, maar het blijkt een leuke groep mensen. Heel divers (in leeftijd, herkomst en onderzoeksinteresse), maar er zitten zeker wat mensen tussen met wie ik in Nieuw Zeeland contact zal blijven houden.

Dus alleen maar goede ervaringen! Ondertussen tellen Toine en ik allebei af. Nog 6 weken. Dan komen we al naar Nederland!!! Daar kijken we allebei heel erg naar uit.

Liefs voor jullie allemaal.

eva

Ps. nadat ik zag dat Toine op nationale tv was (super stoer), dacht ik, ik moet ook even het nieuws halen. Bij deze: http://www.rhodeshouse.ox.ac.uk/page/vice-regal-welcome-to-students-from-earthquake-hit-new-zealand-university

1. Petra:
    11 mei 2011
    Leuk,die foto's en we weten nu dat het in het echt ook zo leuk is.Jammer voor je om Toine te missen maar verder wel een supertijd voor je.Dag lieve "dichtbij dochter" liefs van het nachtegalenpad.
  2. Truus:
    11 mei 2011
    Hi Eva en Toine, leuk ook je foto's bij de verhalen van Petra te zien. En Toine leuk jouw update, hoe jij bezig bent met je bedrijf!
    Eva, fijn voor je al deze kans en ik hoop dat je mooi verder kunt komen met je veldonderzoek. Ik zag op de vpro dat er heel veel knappe koppen daar in Oxford zitten. Toen in na stage ook even in Oxford was zag ik ook die mooie gebouwen. Heel veel geluk toegewenst, wie weet tot ziens, Truus