Rough Aunties op TV

18 april 2010 - Durban, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Hier eindelijk weer even een berichtje vanuit Zuid Afrika. Ik wilde jullie graag even laten weten dat ‘Rough Aunties’ (de film over Bobbi Bear) deze week woensdag avond (23.20) op de Belgische tv (Canvas) te zien is. Het is erg laat, ik weet het, maar misschien kunnen jullie het opnemen en het dan later een keertje kijken. Het is een heftige documentaire, maar hij geeft wel heel goed weer hoe het er hier bij Bobbi Bear aan toe gaat. Dat zou ik in deze weblog niet beter uit kunnen leggen. Dus ik raadt jullie zeker aan om de film te kijken. Mochten jullie na het kijken vragen hebben, wat ik me goed kan voorstellen, hoor ik het wel.

Met mij gaat het lekker. De tijd vliegt echt voorbij. Over 3 weken ga ik alweer naar het volgende project. Dit project heet Targeted AIDS Interventions en zit in Pietermaritzburg. Hier heb ik zeker zin in, maar ik heb voor die tijd nog wel veel te doen. Dus ben ik lekker druk, druk.

Ondertussen heb ik fantastisch nieuws uit Nederland gekregen; mijn moeder komt me hier opzoeken tijdens mijn laatste tien dagen in Zuid Afrika. Daar kijk ik echt naar uit. Er is zoveel te vertellen en ik vind het echt heel fijn om haar aan de mensen hier te kunnen voorstellen. Dit wordt vast wederom een hele bijzondere tijd.

Nou menschen ek ga naar mn kooi.

Veel liefs voor jullie,

eva

1. Marleen:
    19 april 2010
    Hee Eef!
    Als ik nog fit ben, ga ik zeker even kijken... wat leuk dat je moeder ook komt! En dat je het zo naar je zin hebt. De foto's roepen bij mij ook weer goede herinneringen op... hopelijk kan ik zaterdag gewoon vertrekken!
    Succes daar! Liefs Marleen
  2. Petra:
    21 april 2010
    LievEva, Ja, mooie foto's, zo krijgen we een beeld van hoe je het hebt. Vanavond gaan we naar de film kijken en ik weet dat hij heftig is, maar zo krijgen we wel een indruk van het leven in Kwa Zulu Natal.Dikke zoen van ons, Peet.
  3. Felicia:
    23 april 2010
    Hi Eef,

Ik heb de documentaire bekeken. Heftig indeed. En heb jij nou zo'n tijd doorgebracht met BB(en nog steeds? Sorry als ik het niet helemaal goed bijhoud..)?
    Jeetje.
    Ik hoop dat je het goed hebt daar!

Liefs van mij
  4. Hetty:
    24 april 2010
    Lieve Eva!
    Ik heb 'toevallig' de documentaire gezien en was diep onder de indruk. Toen ik erover vertelde aan Zaza hoorde ik dat jij daar zit, dat wist ik nog niet. Nu zie ik je op de foto met Jackie, de oprichtster, en haar man. Wat een fantastische mensen die zulk goed werk doen! Mooi dat je daar aan meegewerkt hebt.
    Ik wens je veel succes daar.

kus
    Hetty
  5. Hetty:
    24 april 2010
    Lieve Eva!
    Ik heb 'toevallig' de documentaire gezien en was diep onder de indruk. Pas toen ik het aan Zaza vertelde hoorde ik dat jij daar zit (en inmiddels als weer daar weg bent). Wat een goed werk dat de 'Rough aunties' daar doen en wat mooi dat jij daar aan mee werkt! Nu drie dagen later zie ik de indrukwekkende beelden nog voor me. Ik wens je veel succes met je onderzoek.

En lieve Toine, wat fijn dat je een baan hebt die helemaal bij je past. Krijg je nu ook een verblijfsvergunning?

Ik vind jullie een prachtig stel en mooi dat je ook nog je eigen 'padje' volgt. Kan je elkaar later niet verwijten dat de ander je in de weg gezeten heeft om te doen wat je nu eenmaal moest doen. Echte liefde kan dat!

Een dikke kus van Hetty