Snoef en Snert

6 september 2008 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Maar weer eens een update van ons leventje in Nieuw Zeeland. Met Toine en mij gaat het goed. En ook Snoef begint langzaam haar draai te vinden. Oh wie Snoef is? Sinds een weekje hebben we een puppy; een border collie. Super mooi is ze. En heerlijk zacht. Ze is nu zeven weken oud, en is nog van alles onder de indruk. Auto’s, kinderen, fietsen, haar eigen schaduw…. Na een wandeling kruipt ze het liefst in je armen en valt ze vreselijk zoet in slaap. Als ze dan wakker wordt moet je er met de kippen bij zijn, anders piest ze op het tapijt.

Een collega van mij had een nest vol met puppies, en Toine en ik besloten dat dit dan het moment moest zijn dat wij een hondje in huis zouden nemen. Toine heeft de afgelopen dagen hard gewerkt aan een hondenhok met daaraan vast een ruime ren. Daar kan Snoef dan in als wij met z’n allen aan het werk zijn. Dit vindt ze nog niet altijd even leuk, maar dat schijnt een kwestie van wennen te zijn.Vandaag heb ik een dagje vrij en heb een flinke wandeling met haar gemaakt. Zo’n puppy is wel te gek voor ons integratieproces in Twizel. Ik heb vandaag met meer mensen een praatje gemaakt dat de afgelopen twee maanden in Twizel bij elkaar. Jammer genoeg (of niet) gaan we er volgende maand alweer vandoor, dus heeft integratie nu niet echt veel zin meer.

De afgelopen week leek de lente er aan te komen, maar vanmorgen was het plotseling toch weer erg koud. Dus dacht ik; tijd voor Snert! Maarja blijkt dat hier in Nieuw Zeeland geen knolselderij in de supermarkten ligt. Toch heb ik op dit moment een pan Snert op het vuur staan. Ik zal jullie vertellen hoe dit mogelijk is, want ik vind het zelf echt een leuk verhaal. Ik zat vorige week op mijn werk met een Nederlandse jongen te praten. Hij woont in Queenstown. En ik vertelde hem, hoe ik graag Snert wilde maken maar geen knolselderij kon vinden. Toen zei hij dat hij in Queenstown kilo’s van die dingen had liggen en dat hij er wel even eentje op zou sturen. Ik moest vreselijk hard lachen. Want wie heeft er nu kilo’s knolselderij klaar liggen? Maar hij bleek serieus. Hij werkt voor bedrijf dat eten levert aan restauranten. En zo ook knolselderij. Het schijnt dat er op het Noorder Eiland een Nederlandse boer zit die knolselderij verbouwt. Dus zo gezegd zo gedaan, bij zijn volgende order aan een restaurant in Twizel werd mijn knolselderij toegevoegd. En nu gaan wij hier vanavond heerlijk Snert eten. Ik ben benieuwd wat de Japanners van dit Hollandse gerecht zullen vinden. Maar vorige week is gebleken dat ze in ieder geval dol zijn op Hollandse pannenkoeken met spek en stroop. Die week daarvoor hebben Toine en ik mogen ontdekken hoe lekker Sushi is.

Op 4 oktober gaat het skigebied dicht. Tot die tijd zullen wij dus nog in Twizel wonen. Daarna is het tijd op te verkassen, maar we weten nog niet zeker waar naar toe. Dit zal de komende tijd duidelijk worden, dus we houden jullie op de hoogte.

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat. Dit weekend heerlijk Jazz & Sail in Bergen. Wat hadden we erg graag bij geweest. Veel plezier!

Liefs,Toine en Eva

1. Jo:
    6 september 2008
    Wat liiiiiiiiiieeeeeeeeeeeffff!!!
    wat een allerschattigst puppy!
    je ziet de zachtheid gewoon op de foto, en ja ze heeft de Xfactor zeker weten.
    Supergaaf!
    liefs Jo
  2. Janneke:
    6 september 2008
    Ik sluit me helemaal bij jo aan. How cute!!!!!!
    Bedankt voor je mail, het is inderdaad erg vreemd en leeg in huis de eerste tijd.
    Geniet van jullie lieve pup!!
    Dikke kus!
  3. Gerda:
    8 september 2008
    gaaf Eef ,je snert verhaal.
    en die Snoef is echt om op te vreten,wat een schattig
    beestje.we hebben inmiddels de dvd,s van je ouders gekregen en afentoe kijken we weer een stukje,heerlijk .dikke kus van mij.
  4. Renee:
    9 september 2008
    Aaaah, om op te eten!! Jullie allemaal trouwens!
    Wat ziet deze familie er lief uit!

Tijd niks van me laten horen, maar betekent natuurlijk dat alles helemaal lekker gaat!
    Zal snel even een update sturen via de mail, weten jullie ook weer hoe of wat!

Hele dikke kus
    PS: Toine ik heb je bakkie van Geert gekocht, rijd nog als een speer! X
  5. Peter van Goor:
    9 september 2008
    hallo
    Hannie Dienaar - tante van Sarah - en ik gaan vanaf 23/10 5 weken toeren door NZ.
    2 weken N en 3 weken Z in een kleine Breezer (zoiets als jullie). Hebben jullie nog tips.

alvast bedankt (we genieten van jullie web)
  6. Sandra:
    10 september 2008
    wat een schatje!
    ik ga snel een headset kopen, dan doe ik mee met de volgende skype sessie, ben benieuwd naar je verhalen..
    Liefs
  7. Ilse:
    11 september 2008
    NEEEEEEEE!!! Wat een geweldig doggy-tje hebben jullie!!! DIE WIL IK OOK!!!!

En zoals altijd weer super om jullie mailtjes te lezen en foto's te bekijken!!! Even wegdromen....

Trouwens, ik zie dat jullie af en toe online zijn op skype als ik op Marc zijn comp. zit, maar ik heb geeeeen idee hoe dat programma werkt (t zal vast niet moeilijk zijn, maar ik heb nooit echt de moeite genomen om er naar te kijken. Én soms moet ik maar heel even snel iets checken)... dan weten jullie iig waarom er niet altijd contact wordt opgenomen!

Nu ben ik op zoek naar een surfvakantie in de herfst (zoals 2 jaar geleden ;))... er zijn best wat leuke opties, maar allemaal in de herfstvakantie; precies wanneer ik geen vrij kan krijgen.... snik... maar er MOET gesurft worden, dus desnoods ga ik in mijn eent... Alhoewel... das ook niet echt gezellig... naja, ik hoop dat ik nog iets leuks kan vinden!

Verder niks bijzonders hier gebeurd. Nog steeds geen reactie van ons huis; dus dat wordt pas echt eind december...! Kunnen we nu nog even lekker sparen.

Volgende week gaan Marc en ik een weekendje Ardennen doen: we hebben allebei een mountainbike gekocht; die moet dus even goed in gereden worden ;)!

Nou, leukerds, groetjes aan die te coole hond van jullie en tot mails!!!!!!

Liefs Ilse
  8. Hetty:
    21 september 2008
    Hee lieverds, wat prachtig allemaal! Daarbij vergeleken is Nederland toch net een park, een park in Madurodam dan. Wat een schat van een hondje, heeft wel wat weg van onze Lobke, die overigens een vuilnisbakkie is hoor. Maar onthoud dat je een volbloed border collie aan het werk moet zetten, anders worden ze heel ongelukkig. Ze zijn zo dienstbaar als de neten, willen de hele dag klusjes voor je doen. Sloffen halen en de kudde bij mekaar houden. Dit even als goede raad van je ouwe tante.

Ga lekker zo door en wij genieten mee!

dikke kus
    Hetty