Was ik al weer

6 september 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Nou zo valt het toch wel mee. Nog niet eens een week later en ik ben alweer online. Ik heb dit keer even een paar foto's opgeladen. Kunnen jullie een beetje meegenieten. Het gaat hier allemaal lekker. Erg druk met mijn onderzoek. Veel mensen opzoeken, wat voor logistieke uitdaginge zorgt. Maar tot nu toe verloopt het allemaal vrij voorspoedig. Bij elk bezoek wordt ik weer in de watten gelegd. Dan krijg ik een groot bord met eten (ook al hebben ze zelf honger). Ze bieden het me aan op een dienblad en sturen dan iedereen de kamer uit zodat ik het in rust op kan eten. En als ik blijf slapen krijg ik een kamer met een twee persoons bed helemaal voor mij alleen. Terwijl anderen met meerdere personen in een 1 persoonsbed liggen. Dat is echte Zulu gastvrijheid. Ik krijg deze behandeling niet zo zeer omdat ik blank ben, maar omdat ik op visite kom. Andere visite wordt ook zo goed behandeld. Alleen worden die waarschijnlijk minder raar aangestaard.

Bij mijn familie thuis is gelukkig het bijzondere van mijn aanwezigheid er wel van af en eten we gewoon met z'n allen. Soms vergeet ik dan wel eens dat ik 'anders' ben, todat er iemand aan de deur komt die zich helemaal rot schikt als ik open doe. Alsof hij een spook ziet, haha.

Genoeg mooie avonturen dus! Hoop dat het bij jullie ook lekker gaat.

Liefs, eva

1. Gerda:
    6 september 2011
    Lieve Eef,

Wat gaaf je verhaal en de foto,s.Heerlijk dat we zo een beetje mee kunnen genieten.Zo te horen ontmoet je allemaal lieve mensen die je als een koningin ontvangen,dat verdien je ook wel vindt ik.
    Succes en veel plezier nog. liefs Gerda
  2. Hetty:
    8 september 2011
    Lieve Eva,

Het is zo fijn om in het bekende, en daarom soms saaie, Nederland iets te horen (en te zien!) over een andere plek op de wereld. Het verruimt de blik en relativeert ons gepruts hier 'the wetlands' enigszins. Ik geniet iedere keer weer van je verhalen en je foto's.
    Jij doet dat toch maar mooi voor ons! Een fijne bijkomstigheid van al je goede werken voor de mensen daar.

Liefs,
    Hetty
  3. Geert:
    8 september 2011
    Hi Eef,

Je ziet er goed uit op de foto's! En zo te lezen heb je het goed daar. Fijn!
    Hier gaat alles ook goed. We zijn net op vakantie geweest in Friesland, en lekker kunnen chillen met z'n drietjes. Jonne groeit als kool en slaapt als een os. mooi! Ze begint ons nu na te brabbelen, en echt te lachen als ze gekieteld wordt. Onwijs leuk!
    Wij genieten ervan, en ik hoop jij ook daar.

X Geert, Jo en Jonne
  4. Tice:
    9 september 2011
    Hi zus,

Gave foto's. Leuk om je weer even actie te zien. Keep up the good work.

Gr Tíce