En dan is het zomaar weer winter!!

27 mei 2010 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Leuk om jullie reacties te lezen op het vorige bericht! Dankjulliewel.

Ik hoop dat het bij jullie lekker weer is nu want bij ons is de winter met een vliegende start begonnen. Vorige week was het nog best lekker weer, graadje of 16 in de zon en dat was vier dagen geleden in 1 klap over! Het begon eerst heel hard te regenen in het hele land, een aantal dorpen zijn nu nog steeds onbereikbaar doordat alle toegangswegen onder water staan. En vandaag is het ook begonnen met sneeuwen, tot 300m boven zeeniveau! De bergpassen zijn allemaal afgesloten omdat de sneeuwschuivers de sneeuwval niet bij kunnen houden. Jullie raden het al: ik zit hier met een brede glimlach de sneeuwberichten te lezen. Maandag en dinsdag ben ik vrij en laten dat nou net de enige twee zonnige dagen zijn. De skigebieden zijn nog niet open maar Snoef en ik gaan alvast wat heuveltjes zoeken om weer een beetje het gevoel terug te krijgen.

Om nog even na te genieten van een lekkere zomer met veel actie heb ik een videootje in elkaar geknutseld. Dit zijn sprongen in de canyons die we afgelopen seizoen gedaan hebben.

Verder gaat alles goed. Op het werk is het qua klanten rustig maar nu ben ik druk met schoolbezoeken, het zijn er 300 in Canterbury (de provincie) en het idee is dat ik ze allemaal ga bezoeken....Met andere woorden, ik woon de komende maanden in de werkbus. Snoef gaat trouw mee en als we een grasveldje zien gaan we even ravotten.

Met Eef gaat het goed. Het zal een beetje stil zijn van haar kant de komende tijd. Ze is nu in Pietermaritzburg, ietje verder landinwaarts vanaf Durban. Ze woont bij een gastgezin en dat zijn hele lieve mensen. Ze is nu begonnen met het tweede deel van haar onderzoek, nog twee maanden en dan is ze weer bij mij....ik kan niet wachten! Ze heeft daar minder makkelijk toegang tot internet maar als het goed is wordt daar wat aan gedaan. We zullen zien...

Veel plezier met de video. Mam, dit is niet gevaarlijk, er is niemand gewond geraakt tijdens de opnames.

Heel veel groetjes!

Toine

1. Klaartje:
    27 mei 2010
    Jemig Toine, dit ziet er vet eng uit. Dat gaatje water waar jullie in springen ziet er telkens zo klein uit. Hoe weet je dat je niet op een scherpe rotspunt jumpt? En dan die freaky muziek erbij... Maar het gelach op de achtergrond maakt veel goed :-) Fijne winter!
  2. Petra:
    27 mei 2010
    Hoi Toine, wat een water en wat een snelheid en jullie lijken wel van elastiek. Het plezier straalt er ook wel vanaf. En gelukkig dat je voorzichtig doet.
    En het bezoeken van al die scholen, samen met Snoef, klinkt ook wel goed. Groeten van het Nachtegalenpad.
  3. Hetty:
    10 juli 2010
    Lieve Toine,
    Heerlijk ziet het er uit, dat springen! Ik zag net op t.v. standing up surfen ofzoiets, met een peddel. Ziet er heel relaxed uit en alsof zelfs ik dat zou kunnen. Ken jij het, kan jij het? Of is het niet cool en voor mietjes?
    Nog even en dan is Eva weer bij jullie, veel plezier!
    kus, Hetty