Vanuit Zuid Afrika

3 maart 2010 - Durban, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Hier even een kort berichtje vanuit Zuid Afrika. Het was me eerder nog niet gelukt om de tijd te vinden. Hier gaat het goed! Het is heerlijk om weer terug te zijn en iedereen te zien. Ik was alleen een beetje vergeten hoe hectisch het hier ook alweer was.... Ik woon in een huis samen met Hans (NL'se dame) en Austin (Zuid Afrikaanse man). We hebben het gezellig met elkaar. Maar zijn eigenlijk niet heel veel thuis. Ik ben hier nog maar ruim een week, maar mijn aantekeningen boekje is nu al vol. Dus ook wat betreft het onderzoek gaat het allemaal goed. Het is goed om te zien dat iedereen ontzettend gegroeid is! Hier bedoel ik dan mee dat de kinderen met wie ik 3 jaar geleden veel omging bij Mother of Peace letterlijk gegroeid zijn. Maar ook de vrouwen in de organisatie zijn enorm gegroeid in vergelijking met drie jaar geleden, terwijl ik het toen al zulke sterke vrouwen vond.

Moet het helaas kort houden. Maar wilde jullie even laten weten dat ik het erg naar mijn zin heb.

Nu moeten we Toine ook maar even vragen of hij een update kan geven van zijn leventje in Christchurch. Gek hoor, dat Toine en ik nu niet samen in ver-weggie-stan zitten maar dat we nu los van elkaar allebei in ver-weggie-stan zitten. Ik dacht dat we ondertussen wel een beetje gewend waren aan afscheid nemen, maar dat went blijkbaar nooit... Maar goed, het is wat het is, en ik ben ontzettend blij dat ik een vriendje heb die me niet probeert tegen te houden als ik dit soort dingen wil doen. En hoe bijzonder dat is realiseer ik me hier alleen nog maar meer.

Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat.

Heel veel liefs, eva

1. Klaartje:
    3 maart 2010
    Joepie! Goed om van je te horen Eef! Het leuke van jouw Zuid-Afrika avontuur is dat ik nu weer eens gemaild heb met Toine om hem te feliciteren met zijn verjaardag, en om te vragen of jij veilig en goed bent aangekomen. Als jullie samen zitten heb ik nooit direct contact met Toine maar altijd via jou. In ieder geval, ik ben blij dat je goed geland bent bij Bobby. Zou graag een tijdje als een vogeltje op je schouder met je meekijken, met wat je daar allemaal doet en meemaakt. Zet 'm op hè antropoloogje, en heel veel liefs. xxx
  2. Saranna:
    3 maart 2010
    Hoi Eva,

Goed om van je te horen en mooi om meteen weer je betrokkenheid te voelen, lijkt toch ook een beetje op thuiskomen zoals je het beschrijft.
    Toine is top, en wie zou zo'n stoere meid als jou met je mooie opdracht nu willen tegenhouden: trots op zijn en koesteren.
    Ga "genieten" en volop aan de slag om jou betekenis te geven aan dat mooie project en de wereld een stapje beter te maken. Ik heb meteen weer de beelden van de film op mijn netvlies als ik je verslag lees.

Liefs, Saranna
  3. Zaza:
    Hey lieve Eva en Toine!
    Ik vind jullie een stel dappere dodo's! Zo allebei ver weg en ook nog eens weg van elkaar! Leuk en fijn om even te lezen dat het zo goed met je gaat! Ga zo door!

Liefs, Zaaz
  4. Felicia:
    Lieve Eva,

Jammer dat Skypen niet meer is gelukt.. (voornamelijk aan die stomme internetprovider van mij te danken)
    En fijn om te lezen dat je je plek hebt her/gevonden daar.
    Veel kracht toegewenst. Om plezier te maken, je opdrachten te vervullen, en om ver weg van Toine te zijn. Fysiek, dan.

Liefs!
  5. ans schoorlemmer:
    Hallo Eva!
    Ik wist van Klaartje dat je -weer- naar Z.Afrika zou gaan voor onderzoek! Ik vind je maar een dappere dodo en ik wens je veel sterkte, wijsheid, plezier en inspiratie! Ik weet niet hoe lang je daar blijft, maar dat hoor ik wel van Klaartje. Hou je taai meissie, het ga je goed!!
    Ans
  6. Janneke:
    6 maart 2010
    Heey Eef,

Ik had nu even de rust om je berichtje te lezen. Het lijkt mij ook wel bizar, als je dan ook zo ver van elkaar zit. Maar wel heel stoer!! Succes met je onderzoek daar en geniet natuurlijk ook ondertussen...
    Liefs!
  7. Ilse:
    8 maart 2010
    Hi Eva!

Wat dapper dat je weer naar Z-Afrika bent gegaan en Toine 'achter' hebt gelaten! Kan me voorstellen dat afscheid nemen nooit went. Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat hebben daar en of het weer net zo bevalt als de vorige keren! Heel veel plezier!!!

Liefs Ilse
  8. Truus:
    10 maart 2010
    Hi die Eva, zit ff in bieb in Alkmaar, op internet, fijn weer van je te horen dat je veilig 'over' bent en al weer een beetje geacclimatiseerd !!!
    Ik wens je alle goeds met al je ervaringen, de voortgang van het onderzoek en alles wat erbij komt kijken. Je bent een kanjer hoor vind ik.
    k blijf je op afstand volgen. Veel liefs Truus
  9. Sandra:
    13 maart 2010
    He Eef,

Leuk om je berichtje te lezen!
    Hoe was het om de CSO's weer te zien? Hoe gaat t met Ladyfair (wil je haar een dikke knuffel geven)? En met Sdudla? En met alle andere CSO's? En met Deon? Ben je al weer gewend aan de dagelijkse gong waarmee je wakker wordt gemaakt?
    Ben stiekem toch wel een beetje jaloers (behalve op de wekker haha).. zou ook wel graag weer heen willen..
    Jeetje met zn drieen in een huisje, hoop dat jullie wel klikken dan.. ;-)
    Geniet van alle mooie momenten daar... en sterkte voor alle heftige..

Liefs,

Sandra