Auckland de gekste!!

21 januari 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Nou, nou, nou, wat hebben wij al een avonturen beleefd zeg! We waren natuurlijk gebleven vorige keer in Londen. Nadat we een happie gegeten hadden in het Mexicaans eethutje met gratis wireless internet (werkte echt perfect met ons nieuwe computtertje) waren we toch echt wel toe aan een lekker nachtje tukken. Wat jammer was is dat we een kamertje hadden precies boven de kareokebar! Gelukkig hadden ze nog wel een beetje talent…

Het sjouwen met de spullen viel toch wel een beetje tegen, gelukkig hadden we wieltjes onder de plank gemonteerd (met dank aan Bert) anders zouden we Heathrow nooit gehaald hebben. Weer gingen we met zo’n slordige 107 kilo aan bagage met de ‘tube’ (metro) en dit keer echt dwars door het centrum! Voor de grap stapte we eerst nog even op de verkeerde ‘tube’, alsof het allemaal nog niet spannend genoeg was. Op het vliegveld aangekomen ging alles gelukkig letterlijk op rolletjes, er werden nog wel wat vragen gesteld over de surfplank die ze voor raket aanzagen.

Na een megalange vlucht (natuurlijk weer geen oog dichtgedaan!) kwamen we in gisterochtend Auckland aan. Helemaal gebroken van het sjouwen en zitten. Evengoed waren we binnen een uur alweer een campertje aan het testrijden. Toevallig kwam er net een Engelsman het hostel binnenstappen om een advertentie op te hangen voor zijn 4x4 Toyota. Dan moet je toch echt wel effe hard nadenken terwijl dat zo goed als niet meer lukt. De eerste paar keer schakelen trok Toine zowat het ruitenpookje uit de deur en uiteraard gaven met de ruitenwissers en sproeiers aan dat we naar rechts wilde afslaan…

Het is hier heerlijk warm, alleen valt er vandaag een hoop vocht uit de lucht.

We hebben vannacht wel 15 uur geslapen en voelen we dat we toch nog een klein jetlagje onder de leden hebben.

Het lijkt erop dat er hier meer dan genoeg aanbod voor busjes is dus we gaan even lekker de tijd nemen om een mooitje uit te zoeken.

Jullie horen het wel weer.

Heel veel liefs uit Auckland!

1. Mieke:
    20 januari 2008
    Hee Toine en Eva,

Ik wil jullie super veel plezier toewensen in Nieuw Zeeland!!! Echt super gaaf!! Geniet van alles!
    Maurice en ik wilde vrijdag langskomen maar kwam er via Vreny achter dat het feest al geweest was en dat jullie al in Engeland zaten... Oeps.. beetje dom..verkeerd opgeschreven in mijn agenda!! maar wel lekker dat jullie daar nu lekker zitten.
    Denk aan jullie!
    Have fun,
    Groetjes Mieke en Maurice
  2. elmer:
    20 januari 2008
    gast,
    lekker bezig.. als ik klaar ben met men studie en spanje heb gehad, (hoop ik, ik heb bij escalade gesoliciteerd). wil ik zeker plannen ook die kant op te gaan.. argh nu alleen nog de knaaken..

hou je taai en veel plezier.

elmer
  3. pauline:
    hoi toine & eva,

wat een leuke weblog. mooie foto bovenaan van jullie! nou jullie zijn dus goed aangekomen. en leuk om al zo snel foto's te zien en jullie verhalen te lezen.
    ik hou jullie in de gaten! succes met het uitzoeken van een busje!

liefs pauline
  4. Gerda:
    hee Lieverds,

ben blij dat jullie goed aangekomen zijn.
    ik had t wel willen zien dat gestunt met die bagage
    inde metro.Doen jullie goed eerst ff uitrusten en
    bijkomen van de reis en alle emotie,s.
    Machtig vonden we t jullie blije koppies donderdagavond
    alweer te zien vanuit Londen.veel liefs XX
  5. jos houtenbos:
    21 januari 2008
    Ha lieve Toine en Eva, wat leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Ik wens jullie een mooie start van jullie avontuur. Met eerst een goed busje
    Liefs van Jos
  6. Suus:
    22 januari 2008
    Wat goed om te horen dat het beginnetje van jullie grote avontuur voorspoedig gaat!
    Laat dat een teken zijn voor de rest van de reis....GENIET!!!

Liefs Suzanne
  7. nora groot:
    23 januari 2008
    Hoi Toine en Eva,

Leuk om jullie site te lezen en jullie zo een beetje te volgen. Spannend hoor al die belevenissen. Ik zie het al helemaal voor me hoe jullie met zo'n mega-surfplank door hartje londen zijn gereisd. Gerda had al het een en ander verteld toen ze een koppie kwam halen. (het koppie werd natuurlijk een glaasje, maar dat had je vast al begrepen!. Veel succes met de camper.

groet van Paul en Nora