Pietermaritzburg

2 juni 2010 - Pietermaritzburg, Zuid-Afrika

Lieve Allemaal,

Helaas is mijn tijd op het internet schaars. Wil jullie alleen even laten weten dat het goed met mij gaat. Ik woon nu bij een Zulu familie. Ze zijn verschrikkelijk zorgzaam en vriendelijk. Mijn twaalf jarige zusje spreekt goed Engels. Met mijn moeder communiceer ik op een creatievere manier. Ik heb ook nog een puber broer. Vader is alleen in het weekend thuis. Bij ons huis is een klein winkeltje, dus er is altijd aanloop. En mijn moeder kan heerlijk koken. Er zijn zeker recepten bij die ik mee naar huis zal nemen. Opa was een chef, dus die heeft haar leren koken.

Overdag ga ik met de taxi naar Pietermaritzburg waar ik samen met de mensen van TAI werk. Ook dit is een hele fijne groep mensen. Dus ik voel me erg thuis op mijn nieuwe locatie. En ik leer een heleboel, over Zulu cultuur, HIV preventie, en over mezelf en mijn Nederlandse achtergrond!

Over minder dan 6 weken komt mama al hier heen. Daar heb ik heel veel zin in. En dan weer lekker terug naar Toine en Snoef. Ik kan niet wachten. 5 maanden was toch wel erg lang!

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat! Kijken jullie uit naar de world cup! Het leeft hier enorm! Een groot feest. Laten we hopen dat Zuid Afrika er niet in de eerste ronde al uit ligt...

Heel veel liefs uit een verbazingwekkend koud pietermaritzburg!

eva

1. Renee:
    2 juni 2010
    Hoi lieve Eef,
    fijn om te horen dat het goed met je gaat!! Prachtig lijkt het mij om de Zulu cultuur van dichtbij op te snuiven! Maar kan mij goed voorstellen dat 5 maanden wel erg lang is... Gelukkig ga je je mannen weer snel terug zien! Eerst natuurlijk gezellig je moeder, altijd goed!!
    World Cup leeft hier ook al helemaal, overal waar je komt is het oranje! Geeft een leuk gevoel! Gister zijn Den en ik naar de oefenwedstrijd van Nederland geweest en gelukkig hadden we gewonnen!! Erg leuk om het oranje gevoel te krijgen!!
    Nog heel veel plezier en succes en we skypen snel als je weer meer toegang hebt tot internet!
    Dikke kus en een knuffel van ons!!
  2. Toine en Eva:
    3 juni 2010
    eeehm...Dennis & Renee,

'mannen'???... Ik denk dat jullie denken dat Snoef een mannetje is of jullie weten iets wat ik niet weet en dan moet ik me een beetje zorgen gaan maken....

haha, Groetjes!
  3. Marleen:
    3 juni 2010
    Ha Eef!
    Klinkt erg leuk... ik heb mijn eerste 5 weken Masai erop zitten en nu maand vakantie. Daarna Kenia dus dat zal ook weer anders zijn :)
    Geniet van je tijd daar! Ook straks tijdens de Fifa. Hier in Tanzania is en blijft het een huge onderwerp :) Ook al doen ze zelf niet mee!
  4. Gerda:
    4 juni 2010
    Hi Eef

Wat geweldig dat je t zo naar je zin heb,dat je moeder gauw komt is natuurlijk ook heerlijk om naar uittekijken.Jammer dat we zo weinig contact met je hebben. maar we denken vaak aan je en smullen van ieder berichtje.heel veel liefs en n dikke knuffel van Kees en Gerda.
  5. Maaike:
    6 juni 2010
    Lieve Eva,
    Ook eens een berichtje van mij. Je wordt wel echt een wereldburger. Goed zeg. Veel plezier en succes.
    Het is jaloersmakend leuk dat Peet jouw kant op komt. Genieten! Kus Maaike M
  6. Hetty:
    10 juli 2010
    Lieve Eva en Toine,

Wat zijn jullie toch een dappere dodo's! Eva, je zal nu wel weer zo'n beetje thuis zijn bij je echte familie. Ik wens jullie weer een fijne tijd samen toe.
    kus, ook van Zaza, lea en Hans