Vanuit Christchurch

18 juni 2008 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Even een berichtje van mij terwijl ik zit te wachten tot Toine me weer komt oppikken uit dit vrouwenhostel. De afgelopen week heb ik hier geslapen en dat was een hele ervaring. In mijn hele backpack cariere heb ik nog nooit in een hostel geslapen waar alleen vrouwen welkom waren. Ik wist dan ook niet goed wat ik moest verwachten toen Toine mij hier vorige week afdropte.

Nu met een week ervaring kan ik zeggen dat ik het hier best naar mijn zin gehad heb. Het blijkt dat het grootste gedeelte van de vrouwen hier dit hostel hebben gekozen omdat het relatief goedkoop is. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel verhalen gehoord over de prins op het witte paard. Dus duidelijk was wel dat deze meiden geen mannenhaters waren. Voor de eigenaresse van dit hostel kan ik niet spreken. Ik wilde vanaf het begin dat ik haar ontmoette al graag een interview met haar houden om er achter te komen wat haar nu precies heeft doen beslissen om een vrouwenhostel op te zetten, maar ik vond haar een beetje te eng om een goed gesprek mee aan te gaan. Ik heb haar de afgelopen dagen vooral proberen te ontwijken. Dus alles wat ik weet is alleen via de roddels die ik van de anderen gehoord heb. Helaas viel er bij deze anderen ook weinig informatie te verzamelen. En geloof me ik heb, heel subtiel, echt mijn best gedaan.

In het hostel verblijven veel meiden uit Taiwan en Duitland. Een interessante mix, vooral in de keuken. Ik heb mogen genieten van heerlijke Duitse lekkernijen; apfelstrudel. En van typisch Taiwanees gerechten; stinky tofu. Iedereen stond bij elkaar uit de pannetjes te snoepen. Ik heb met de meiden uit Taiwan afgesproken dat ik ze een keer kom opzoeken in Taiwan (hopelijk als tussenstop naar Amsterdam ooit). De Taiwanese luchtvaartmaatschappij heet EVA AIR dus dat is in ieder geval heel toepasselijk. Zij zijn nu in de overtuiging dat mijn vader de eigenaar is van EVA AIR.

Verder ben ik overdag elke dag naar de universiteit geweest om aan mijn voorstel te werken. Ik ben flink opgeschoten, dus ik ben erg tevreden. Het bleek dat ze hier in de bieb meer dan genoeg boeken hadden met de juiste informatie voor mij, dus ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. Nu moet ik voor 15 juli een hele stapel papierwerk inleveren om me aan te melden voor een Nieuw Zeelandse beurs voor internationale studenten. Ik hoop maar dat ik een goede kans maak, want ik heb nu wel heel veel zin in gekregen om hier in Christchurch mijn PhD te gaan doen. De uitslag laat op zich wachten tot eind september.

Helaas kan ik jullie nu niet bijpraten over Toine, want ik moet zelf vanmiddag nog even bijgepraat worden. Maar wat ik wel kan zeggen is dat het goed met hem gaat en dat hij hard zijn best heeft gedaan bij die twee verschillende bedrijven. En voor zover ik het begrepen heb waren zij erg geinteresseerd in hem. Dus we wachten het af...

Volgende berichtje zal vanuit ons nieuwe huisje in Twizel zijn. Vanmiddag gaan we nog maar even groot inslaan, want er zijn niet zo veel winkels in Twizel en alles is er extra duur. Het wordt vast een hele interessante ervaring daar in Twizel.

We houden jullie op de hoogte!

Liefs eva

1. Freek:
    18 juni 2008
    he eva,

dan komt toch de antropoloog in je naar boven daar in dat vrouwen-hotel! Ik ben nog steeds benieuwd naar je PhD-voorstel. Maar, wanneer beginnen jullie dan eigenlijk als je de uitslag pas eind september krijgt..? Ik heb morgen mijn sollicitatie, dus ik ben benieuwd!

Echt heel leuk om jullie zo te volgen! xxx Freek
  2. Gerda:
    18 juni 2008
    lieve Eef

wat weer een pracht verhaal uit de vrouwen(vleugel).
    Bert heeft dat goed verborgen gehouden,eigenaar van Eva-Air. hoop dat jullie een leuke tijd krijgen in Twizzle Sizzle. liefs van ikke
  3. FRANK:
    19 juni 2008
    Betoverend New Zeeland, inderdaad, zeker als je het op zo'n grote afstand toch een beetje mee kan maken.
    Succes met de komende etappe
  4. Yin:
    20 juni 2008
    Ohh wat spannend allemaal!! Ik wens je veel succes met je onderzoeksvoorstel en Toine met z'n sollicitaties... jullie komen er!

Liefs,
    Yin
  5. Truus:
    24 juni 2008
    Hai Eva en Toine, zo ook weer eens wat schrijven....!!! Genieten hoor jullie verhaal, ik zie de vingertjes in de pot en pap :)
    De oranjekoorts is voorbij, Sarah's orange rokje "toch maar niet" ligt in de prullebak en we kunnen weer rustig op tijd gaan slapen zonder panalties ! Wij beginnen hier bijna.... aan de zomer .Sarah heeft deze week de laatste tentamens voor haar P en Maria doet volgende week een assesment om hopelijk weer wat punten te scoren. Heel veel succes met solliciteren en de universiteit !!! Liefs Truus en 2maids.
  6. Renee:
    25 juni 2008
    Wat een leuk verhaal weer!! Hahaha, een vrouwenhostel, weer eens wat anders! Blij te horen dat alles helemaal goed gaat met jullie! Hopen dat het gaat lukken met je PhD!

Succes met werken! Dikke kus